Nakliye şirketi veya nakliye acentesi, malları üretici veya üreticiden bir pazara, müşteriye veya nihai dağıtım noktasına ulaştırmak için bireyler veya şirketler için gönderiler organize eden bir kişi veya şirkettir. Nakliyeciler, malları bir ülkeden diğerine taşımak için bir taşıyıcıyla veya genellikle birden fazla taşıyıcıyla sözleşme yapar.
Genellikle nakliye konteyneri veya yük konteyneri olarak adlandırılan bir intermodal konteyner, intermodal yük taşımacılığı için tasarlanmış ve inşa edilmiş büyük, standartlaştırılmış bir nakliye konteyneridir, yani bu konteynerler, gemiden demiryoluna ve kamyona kadar, boşaltma yapmadan farklı nakliye modlarında kullanılabilir. ve kargolarını yeniden yüklemek. Intermodal konteynerler öncelikle küresel konteynerli intermodal yük taşımacılığı sisteminde malzemeleri ve ürünleri verimli ve güvenli bir şekilde depolamak ve taşımak için kullanılır, ancak daha küçük sayılar da bölgesel kullanımdadır.
Transit ticaret, gerçek ve tüzel kişi transit tacir tarafından satın alınan, yabancı menşeli veya yerli menşeli ve yurt dışında doğrudan başka bir ülkeye satılan, ithalat ve ihracat rejimi hükümlerine tabi olmayan malların, uygun koşullara dayalı olarak satışıdır. alış ve satış fiyatları arasındaki fark. İlgili kanunlarda düzenlenen istisnai durumlar dışında, transit ticarete konu eşyaya ilişkin gümrük vergileri güvence altına alınır.
Mallar hareket sırasında kaybolursa, transit ülkedeki yetkililer mal sahibini ithalat KDV’si, gümrük vergisi ve diğer ücretleri ödemeye çağırır. Herhangi bir ücretin ödendiğinden emin olmak için, transitin onaylanmış bir garanti kapsamında olması gerekir. Mal sahibi ödeme yapamazsa, garanti tetiklenir.
Depolama, fiziksel envanteri satış veya dağıtım için depolama sürecidir. Depolar, ürünleri başka yerlere veya tek tek nihai tüketicilere göndermeden önce geçici olarak toplu olarak depolaması gereken tüm farklı işletme türleri tarafından kullanılır.
Kapalı depolama, esasen aracınız için bir üst kalkandır. İç mekana göre daha düşük bir maliyetle güneşten, yağmurdan ve kardan koruma sağlar.
Lashing, ingilizce bağlama kelimesinden yola çıkılarak lojistik sektöründe kargoların sabitlenmesi anlamında kullanılan bir kelimedir. Lashing işlemi genel anlamıyla kargoların sağlıklı bir şekilde nakliyesinin sağlanması için, taşındığı araca, birbirine doğru şekilde sabitlenmesi anlamına gelir. Sabitleme işlemi araç üzerindeki yüklerin araca sabitlenmesi, konteyner ile taşınan yüklerin konteyner içerisinde sabitlenmesi, flat rack, flat platform gibi ekipmanlarla taşınan yüklerin konteynerlere sabitlenmesi, proje kargo gemilerinde taşınan yüklerin gemi ambarına ya da güvertesine doğru şekilde sabitlenmesi gibi farklı durumlarda gerçekleştirilmektedir.
Lashing işleminin uluslararası CTU ( Cargo Transport Units ) kurallarına uygun şekilde gerçekleştirilmelidir. CTU ( Cargo Transport Units ) standartları, IMO ( Uluslararası Denizcilik Örgütü ), ILO ( Uluslararası Çalışma Örgütü ) ve UNECE ( Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu ) ortak çalışması belirlenmiş, en doğru ve sağlıklı yük emniyetine uygun bağlama koşullarının sağlanabilmesi için tespit edilmiş yöntemlerdir. CTU genellikle denizyolu ve karayolu taşımaları için genel çerçeveler çizerken, benzer şekilde AAR ( Association of American Railroads ) demiryolu taşımalarında benzer bilimsel lashingleme yöntemleri hakkında kurallar oluşturulmuştur..
Proje yüklerinizin araç, mafi, konteyner içi, flat rack konteyner, gemi ambar içi ve ambar üstüne emniyetli bir şekilde nakliyesine yardımcı olmak için, lashing ( bağlama ve sabitleme ) işlemleri; konusunda uzman ekiplerimiz tarafından, uluslararası standartlarda, sertifikalı malzemelerle en verimli ve etkin şekilde gerçekleştirilmektedir. Aynı sekilde lashing cözümü & emniyetli bir şekilde sökümü ( unlashing ) hizmeti yine uzman ekiplerimiz tarafından gerçekleştirilmektedir. Lashing islemlerinizi Türkiye’nin bütün limanlarında, serbest bölgelerinde, fabrikalarda ve depolarda, is guvenligi koşullarının uygun oldugu kosullarda, uluslararası standartlara uygun sekilde 7/24 gerçekleştirebiliyoruz. Değerli görüşlerinizi ve taleplerinizi bekleriz.
Tenteli – bazen Tautliner veya Euroliner olarak da adlandırılır – yükleme ve boşaltma için kolay erişim sağlamak üzere açılabilen perde kenarlarına sahiptir. Römork yüklendikten sonra perdeler kapatılır ve yerine sabitlenir, bu da içeriğin etrafında görsel bir bariyer ve koruyucu bir kalkan oluşturur.